Wednesday, August 9, 2017

Contoh Paragraf Argumentasi

Contoh Paragraf Argumentasi - Perenggan Argumentasi: Definisi, Ciri, Jenis, dan Contoh Perenggan Pernyataan - Perenggan hujah adalah salah satu jenis perenggan yang paling biasa yang kita hadapi dalam kehidupan seharian, seperti dalam esei, kanon atau wacana, dan teks perbincangan lain.


Tetapi apa sebenarnya perenggan argumentatif? Sekiranya kita tidak memahami apa yang dimaksudkan dengan argumentasi perenggan. Jangan risau kerana artikel ini akan membincangkan perenggan perdebatan dengan teliti, bermula dari pemahaman kepada Contoh Paragraf Argumentasi . Nah, mari kita mulakan perbincangan perenggan pernyataan berikut.


Perenggan hujah adalah perenggan yang idea utamanya dikembangkan dengan menerangkan pendapat penulis, ulasan, perbincangan, atau idea peribadi. Tujuan Contoh Paragraf Argumentasi dari perenggan ini adalah untuk menyakitkan, atau mempengaruhi pembaca untuk mempunyai pendapat yang sama dengan pendapat penulis.


Untuk tujuan ini, perenggan ini mesti disertakan dengan fakta sebenar seperti data, hasil penyelidikan, teori ahli, contoh, dan lain-lain. Ini dilakukan untuk menguatkan pendapat yang diterangkan dalam http://www.anekacontoh.com/2016/02/contoh-paragraf-argumentasi.html perenggan, jadi pendapat anda bukan hanya tidak masuk akal dan pembaca akan merasa yakin dan bersetuju dengan pemikiran anda.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home